Så er det ved at blive jul og jeg er blevet bedt om at lave en portion jødekager – lækre julesmåkager – så her kommer opskriften
Ingredienser:
350 g. mel
200 g. margarine
150 g. sukker
1 æg
Pynt:
100 g. hakkede mandler
1 æg
ca. 50 g. sukker
ca. 1 spsk. kanel
Fremgangsmåde:
Rør mel, hjortetaksalt, sukker og blødgjort margarine grundigt sammen. Jeg bruger røremaskine så dejen bliver helt ensartet. Kom tilsidst æg i og rør til dejen er samlet.
Lad dejen hvile et par timer i køleskab og rul den derefter ud i et par millimetes tykkelse.
Stik så småkagerne ud med et lille rundt glas eller lignende – jeg brugte et æggebæger -og læg på bagepapir som på billedet.
Pensl kagerne med æg og drys med kanelsukker og mandelstykker – som på billedet.
Bag i 8 – 10 minutter ved 180 grader.

