100 g. fuldkorns hvedemel
500 g. mel
1 pk. gær
ca. 3 dl. vand
1/2 spsk. salt
ca. 1/2 dl. olie
1 æg
ca. 10 stk. pølser
Varm vand til det er lunkent og kom gær, salt, fuldkorns-hvedemel og olie i. Bland grundigt og rør derefter mel i og ælt igennem. Hvis du syntes dejen er for klistret kan du bare ælte mere mel i . Sæt til hævning 1 times tid og slå dejen ned.
Rul nu ud som på billedet – læg pølserne på række, fold dejen rundt om og skær i passende stykker.
Pensl med æg og sæt til efterhævning en halv time hvis ovnen er forvarmet. Kortere tid hvis de kommer i en kold ovn. Bag ved 200 grader i ca. 15 min.

